lördag 10 juli 2010

Fredag, Friday

If you want to buy some pictures, contact U6, all pictures are copyright.

Intervju till folket:
Vad gör du på U6?
Hur är det att jobba på U6?
Hur länge har du jobbat på U6?
Renate:
1. Jag är i kiosken.
2. Bra.
3. 10-11 år någonstans
Tina:
1. Jag är kanslichef.
2. Bra, och man får träffa så mycket människor.
3. Jag har jobbat på U6 i 2år.
Greger:
1. Jag är banchef.
2. Bra, och man får träffa mycket människor.
3. Jag har jobbat på U6 i 5år.



Intervju frågorna till vinnarna:
Hur var dagens etapp?
Hur var banan?
Hur har U6 varit annars?


Team U6
No1. Fridtjof Röinås
No2. Elias Helleskov Busk
No3. Thomas Larsen
Svar på intervju:
1. Den var fin, lagkapten var sjuk så jag spurta.
2. Den är väldigt fin, man kunde vila in till backen upp.
3. Den har varit bra för vårat lag har vunnit 2Guld 1Silver och en bromsmedalj, så det har varit lyckat.
Pojkar 15-16
No1. Marcus Ottosson
No2. Pontus Kastemyr
No3. Michael Carbel Svendgaard
Svar på intervju:
1. Segt i benen, men det var bra ändå.
2. Blåsigt och jobbigt.
3. För mig själv överförväntan, men kul.
Pojkar 13-14
No1. Marius Skjolden
No2. Markus Kvist
No3. Hampus Anderberg
Svar på intervju:
1. Det var en fin runda, men backen var hård.
2. Fin, inte lätt inte hård.
3. Jag har vunnit tre etapper så det har vart bra.

Pojkar 11-12
No1. Truls Aasland
No2. Rasmus Lund Pedersen
No3. Anders Björn Kristensen
Svar på intervju:
1. Mycket sidovind och många stötar.
2. Teknisk 360 gradig sväng och mycket platt.
3. Många bra etapper, bra race med polarna.

Juniorer
No1. Henrik Steen Haugen
No2. Sondre Holst Enger
No3. Sondre Asheim
Svar på intervju:
1. Den var bra, sidovind så det sprack lite.
2. Väldigt bra, ett mycket bra lopp.
3. Det har varit bra, Jag har varit tvåa. Sen har ju laget presterat bra.
Flickor 15-16
No1. Christina Siggaard
No2. Louise Olsen
No3. Cecilie Uttrup Ludwig
Svar på intervju:
1. Den var hård, backen var jobbig.
2.Den var bra, tyckte om när det gick upp och ner.
3. U6 har varit bra i år, mycket bra lag så det har varit bra.

Flickor 13-14
No1. Nina Krebs Ovesen
No2. Sofie Nelleman Kryger
No3. Lise Engberg
Svar på intervju:
1. Det var hårt, mycket sidovind.
2. Den var bra, backen var bra med avslut.
3. Riktigt bra!
Flickor 11-12
No1. Emma Norsgaard Jörgensen
No2. Susanne Andersen
No3. Ingvild Gåskjenn
Svar på intervju:
1. Mycket platt med en jobbig backe.
2. Den var tråkig.
3. Det har gått fort och varit hårt.
Elit
No1. Michael Olsson
No2. Jesper Dahlström
No3. Christer Jensen
Svar på intervju:
1. Bra! Precis som vi ville.
2. Den kan vara hård, sen var det motvind med.
3. Ganska bra, långa banan var lite så bra för vi krocka nästan med en lastbil, annars har det varit jättebra!

Damer
No1. Jenny Rissveds
No2. Ellen van Loy
No3. Iben Bohé
Svar på intervju:
1. Hårt i backen, jag var nervös i spurten till mål för konkurrensen låg brevid mig.
2. Backen var rolig, annars blåsigt.
3. Jag var trängd i en etapp, lite fult tycker jag, men gick in med en protest så lugnade det ner sig, annars har det varit lungt.